Friday 4 June 2010

Meadow Park (Irvine Meadow XI v Rutherglen Glencairn)


Tonight I took a train to Irvine (about 20-25 minutes from my hometown of Paisley) to see Irvine Meadow take on Rutherglen Glencairn in the quarter finals of the Evening Times Cup. Meadow Park is a 15 minute walk from the station. The quickest way to reach the park when you are walking from the station is through the Rivergate shopping centre.

Glencairn, who won the West of Scotland Super League First Division this season, more than held their own during the first half against Premier League side Meadow and there were no goals before the interval.

In the second half Meadow continued to struggle but it was a Glencairn own goal that opened the score after around 65 minutes. Chris Robertson made sure the Ayrshire team reached the semis of the Evening Times Cup with a converted spot-kick 10 minutes before time.

For more pictures of Meadow Park see this post.


The main stand.


Glencairn (in black and white) more than held their own during most of the game.


Close-up of the main stand.


Again the main stand.


Roberton's penalty sealed the win for the men from North Ayrshire.


Friday 4th June 2010
Evening Times Cup Winners' Cup quarter final
Irvine Meadow XI 2 Rutherglen Glencairn 0
Goals: Glencairn o.g. 65. Robertson (pen.) 80.
Att: 300 (est.)

7 comments:

  1. Ja, echt een heerlijk stadion. Hebben behalve aan de kant van de tribune nog ergens terracing of een shed? Ik neig dan ook heel erg naar Medda op zaterdag. Weet jij of ze in de Juniors aan programmaboekjes doen? Ga je zelf nog iets bezoeken zaterdag?

    ReplyDelete
  2. Er is wat terracing maar het stelt niet veel voor. Ik verwacht wel dat ze een programmaboekje zullen hebben bij Medda v Talbot. Die kosten doorgaans £1 bij de juniors. Ik denk dat ik zaterdag naar Greenock Juniors v Thorniewood Utd ga. Ik kom al meer dan 10 jaar elke (werk)dag langs dat stadion (Ravenscraig) maar ik ben er nog nooit geweest.

    ReplyDelete
  3. Ravenscraig? Is dat waar die grote staalfabriek staat? Ik neig toch heel erg naar Irvine Meadow XI op dit moment. Weet jij eigenlijk waarom ze XI achter hun naam hebben?

    ReplyDelete
  4. Ik denk (maar weet dat niet zeker) dat de overeenkomst in naam tussen Ravenscraig Stadium in Greenock en Ravenscraig, Lanarkshire op toeval berust. Waar die XI voor staat weet ik ook niet.

    ReplyDelete
  5. Ik ben wel benieuwd naar dat Ravenscraig Stadium. Ik kan me niet herinneren er ooit foto's van te hebben gezien. Thorniewood is de lokale club van de Schotten waar ik altijd logeer, dus die mogen van mij wel winnen.

    Ik ben erg benieuwd naar de Junior Football. Als jij het zo kan inschatten, is het dan minder dan de Third Division of een beetje hetzelfde niveau?

    ReplyDelete
  6. Ken je deze site, daar staan ook alle Junior-grounds in: http://www.nonleaguescotland.co.uk/

    Ik vind clubs als Pollok, Linlithgow, Arthurlie en Irvine Meadow zeker niet onderdoen voor de Third Division en dat zie je ook altijd in de Scottish Cup. Maar bovenal is het beter waar voor je geld: £5 entree, £1 voor een programmaboekje, £1 voor een pie. En, zeker in de Super League, niet minder (en meestal meer) publiek dan in de Third Division.

    ReplyDelete
  7. Ja, die ken ik. Daar kijk ik graag op. Maar zelfs die Jamie weet niet waarom XI achter Meadow staat.

    Zeker. Sommige stadions zijn ook echt genieten. Die hoofdtribune van Bo'ness is echt een van de mooiste van Schotland. Het is alleen zo jammer dat ze ook daar alles op zaterdag spelen. Een combinatie is bijna nooit mogelijk.

    ReplyDelete

Stair Park (Stranraer v East Stirlingshire)

I have to admit, I have not been at that many football games lately. One of the reasons is that last season I started following new ice hoc...